Ikke kategoriseret

Bestyrelsesmøde 19/8-2019

Tilstede: Mie, Gitte, Lene, Natalie, Karina, Renée og Charlotte.

Afbud: Ingen

Nyt fra:

Formand:

Trivsel og tone: Indimellem bliver der en dårlig tone på facebook. Formanden opfordrer til at folk IKKE kommentere når nogle laver et opslag der henstiller til at folk husker eksempelvis at fjerne lort på banen, fjerne bomme fra spring osv. Tonen i sådan en træd bliver hurtigt dobbelt op skæld ud.

Junior rytterne:

Øvrige medlemmer:

Alle skal blive bedre til at rydde op efter dem selv.

Alle skal huske at lade telefonen blive i lommen når de rider.

Brugerrådet:

Brugerrådet har også drøftet trivsel og tonen i klubben og på ridecenteret. Udover det snakket brugerrådet omkring Albertlund rideklubbens 40 års jubilæum d. 21 september 2019. Der er ved at være styr på både dags- og aften arrangementet.

Ridecenter:

  • Vi har fået en ny rideskolehest ’Joe’.
  • Alle rideskolehestene fra stald 2 er efter den nye 2020 regel, flyttet i stald 3 og stald 5, hestene i stald 8 bliver stående.
  • Der er venteliste til rideholdene.
  • Der er bestilt grus til foldene (pladderne).
  • De har købt en ny pumpe til ridebanerne.

DRF:

Intet nyt fra dansk rideforbund.

Kommunen:

Charlotte skal til møde hos hendes Chef hvor hun bliver præsenteret for budgetkataloget i 2020. Albertslund kommune skal igen spare.

Diverse udvalg:

Stævneudvalg:

  • Angelika er blevet enige med udvalget om at udtræde fra stævne udvalget, men vil forsat være med fra sidelinjen.
  • Vi har lige haft stævne d.17-18 august 2019. Vejret var en udfordring for afholdelsen af stævnet, og stævnet måtte derfor rykke ind.

Kommende stævner

  •  D. 29 september intern stævne 2. Afdelingen af klubmester i dressur.
  • D.25-26-27 oktober distrikt stævne med klubklasser fredag i spring – jubilæumsstævne.
  • D.23-24 november springstævne med afvikling af vestegnesmesterskaberne.
  • D.30-1 december klubmester finale både i spring og dressur.
  • D.15-16 februar dressur stævne (både søgt hest og pony)
  • D. 27-28-29 marts spring hest.

 

12 timers:

Der er rigtig mange der har lagt en masse timer men vi har også et halvt år endnu til aflægge de sidste timer.

Stævner:

Bestyrelsen vil gerne bestille nogle spring og dressur underlag med logo plus veste med logo, som medlemmerne fra klubben kan låne til stævner og holdmesterskaber.

Herning:

Bestyrelsen har besluttet ikke at afholde Herningturen i 2019 og 2020, grundet at vi har valgt at bruge en del penge på ARKs jubilæum.

Kurser på ARK:

  • Der har været nogle henvendelser angående diverse kurser på ARK, hvor der har været flere udefrakommende der har redet end vores egne opstalder.
  • Bestyrelsen skal godkende kurser der gerne vil afholdes på ARK.
  • Udgangspunktet ved kurser er, at ridehuset også er åbent for rytter, som ikke skal ride kursus. I tilfælde af at det er nødvendigt at lukke ridehuset skal dette godkendes af bestyrelsen.
  • Bestyrelsen har derfor besluttet at 75 % skal være ARK rytter/opstalder på ARK for at et kursus skal kunne afholdes.  

Bookingsystemet:

  • De faste undervisnings blokke udløber og vi arbejder på sagen.

Indendørssæsonen:

  • Vi prøver at være på forkanten med indendørssæsonen da ridehuspresset starter inden længe. Man skal have 6 rytter for at ansøge om en fast blok i bookingsystemet.
  • Primetime mandag til torsdag kl.17.00 -20.00
  • Formand indkalder alle springrytterne til møde for at fastlægge forudsætningerne og aftaler omkring at onsdag fremadrettet er ren springdag i indendørssæsonen.

Evt.

Økonomi:

  • Bestyrelsen har besluttet at have ’økonomi’ som et fast punkt på dagsorden.

Dato/ punkter til næste møde:

  • Ridehusplan